13 Ekim 2010 Çarşamba

Yıldıray Baştürk!


Şampiyonlar Ligi finalinde oynayan ilk Türk futbolcusu... 2002'de Brezilya maçında döktüren oyuncu... "Bizden" biri olamadığı için 23 kişilik kadroda yer alamayan (yerine Tümer alınmıştı!) sessiz sporcu...

2004 yılının sonunda kendisiyle bir röportaj yapılmış, kısa bir alıntı:

Senin gibi yurtdışı doğumlu gençler, çok zor bir karar vermek durumunda kalıyor sürekli. İki milli takımda da oynama şansınız oluyor ve birini seçmek zorunda kalıyorsunuz. Ya Türkiye Milli Takımı, ya da Almanya Milli Takımı... Sen bizim Milli Takımı seçtin ama bir sürü oyuncu için kolay olmuyor bu, gel git yaşanıyor. Kolay olmasa gerek değil mi; bir yanda doğup büyüdüğün ülke, diğer yanda anavatanın...

Gerçekten de çok zor bir karar bu. Herkesin kendi açısından bakıp çok iyi değerlendirmesi gerekiyor. Ama benim için Alman Milli Takımı hiç söz konusu olmadı. Gerçi gelip bana teklifte bulundular. Ama ben kendime göre bir karar verdim ve şimdi bu kararın doğru olduğunu görüyorum. Almanya'da büyümüş de olsam, en büyük hayalim Türkiye Milli Takımı'nda oynamaktı.

Bugün sorsalar aynı cevaı verir mi şüpheli. Bugün Arda'nın röportajını izliyorum, Mesut Özil'in tercihi soruluyor, yüzü ekşiyor ve "konuyu kapatalım, yprum yapmayayım" diyor; akabinde "Hamit - Halil - Nuri'nin tercihleri beni çok sevindirmiştir, kendilerini çok seviyorum" diyor. Yani sizden - bizden muhabbeti devam ediyor.

Yine Yıldıray'ın sözlerine göz gezdirelim, fan kulüp sayfasında her harfin karşısına bir açıklama yapmış:

Wanne-Eickel: Wanne benim memleketim. Orda ailem ve arkadaşlarım yaşıyor. İlerde oraya geri döneceğimi düşünüyorum.

Zonguldak: Türkiye'de Zonguldak şehri annem ve babamın memleketidir. Onlar orda doğmuş ve orda hala daha çok akrabalarımız var. Son olarak on yıl önce oraya gidebildim. En yakın zamanda tekrar oraya gitmeyi arzu ediyorum.

Yıldıray bugün 31 yaşında ve 2010-2011 sezonu için herhangi bir takımla sözleşmesi yok, boşta! Geçen seneyi Blackburn ile geçirdi, 1 maç oynayabildi ve imkanı olmasına rağmen kulüp sözleşmeyi uzatmadı. Bir de ben sorayım; imkanın olsa yine Türk Milli Takımı'nı seçer miydin? Almanya futbol piyasasından bilerek mi uzaklaştırıldın? Türkiye'den transfer teklifi aldın mı? Futbolu bıraktıktan sonra nerede iş bulmayı düşünüyorsun, federasyonda dayın var mı?

Hiç yorum yok: