19 Ekim 2012 Cuma

Notlar: Gençlerbirliği 3 - Galatasaray 3

Fatih Terim'in yerinde olmak istemediğime karar verdiğim gündür bugün.Sen çalış - çabala - anlat - planla, 3-4 çocuğun birkaç dakikalık konsantrasyon kaybıyla uğraş... Tabii Galatasaray, bence bugün galibiyeti haketmedi - o ayrı bir mesele. Ama bireysel performanslarla şapkadan çıkacak tavşanı, konsantrasyon sorunu şapkaya geri soktu. Gençlerbirliği bir futbol aklı sergiledi - Tosic "nasıl bek oynanır"ı gösterdi. Hurşut bıraktığım yerdeydi, inanılmaz bir çalım kabiliyeti - ve bunu destekleyecek futbol aklının eksikliği.

Neyse notlarımıza geçelim:

Bu arada unutmadan, notlarınızı yorumlara eklerseniz önümüzdeki haftanın ortalamalarını belirlemiş olacaksınız. Ne kadar fazla katılım olursa o kadar "taraftarın" görüşünü yansıtan notlar elde ederiz.

Nando Muslera : 5

Sezonun en düşük notu olabilir bu Nando için. Yediği gollerde hatası olduğundan değil. Topu oyuna sokarken 10 topun dokuzunu dışarı attığı için. Takımın olmayan temposunu kesti - rakipten baskı yemesine sebep oldu ve takımı daha da demoralize etti. Aklı bugün neredeydi bilmiyorum - ama milli maç arasında 7 gol yemiş olmasına bağlıyorum. Aykut olsa 3 verirdim onu da söyleyeyim - gayet torpil geçiyorum.

Manu Eboue : 6

Golde yediği çalım için değil bu not. Hücumda çok etkisiz - inanılmaz dağınık oynuyor. Lakin fiziksel kalitesi ve kademe bilgisi takım için çok değerli. Bunu çıktıktan sonra da gördük. Ama hücum performansında takımın genel ritm kaybıyla doğru orantılı bir düşüş var. Yumurta-tavuk tartışmasına girmeyeceğim - ama Eboue böyle oynadığı sürece o sağ taraf işlemez. Hamit delici bir oyuncu değil.

Semih Kaya : 5

Evet olumlu müdaheleleri vardı ama başsız tavuk gibi oynadı. Sürekli yerini kaybetti. Seken topları kovalayamadı, önde basamadı... Tabii bunda sürekli dörde beş veya üçe dört yakalanmış olmalarının da payı vardı. Dany kadar atletik olmadığı için bu durumlarda agresif olamıyor - pozisyon alma bilgisi de açıkçası duruma hızlı adapte olmasına yetmiyor. Yetersiz kaldı.

Dany Nounkeu: 6

Evet çok dengesiz. Pozisyon alma ile ilgili Semih için söylediğim her şey onun için de geçerli ama bütün bunları dengeleyecek bir fiziği var. Bu akşam takımın yediği gollerde sorumluluğu vardı evet - ama daha fazlkasını yememesinde de etkiliydi. Dany-Semih ikilisi yetersiz kalıyor - bu kesin. Ama Cris-Semih ikilisinin kalacağı kadar değil.

Hakan Balta : 5

Golü nedeniyle notunu yükseltmeyi düşünmüyorum. Serkan Kurtuluş, kendisine üstünlük sağladı bu maç. Artık ameliyat olması mı gerekiyor ne gerekiyor bilmiyorum ama fiziksel olarak tükenmiş durumda. Ancak idare edebiliyor diyeceğim ama yok.. Onu da diyesim gelmiyor.

Felipe Melo : 6

Emre Çolak'la orta saha tandemi paylaşan ve fiziksel olarak bu kadar zorlanan Melo, diğer maçlarına nazaran kabul edilebilir bir oyun ortaya koydu. Ama tabii ki bu ne aldığı paranın ne de geçen sezonun hatırasının hakkı. Pek çok yanlış tercih yaptı, ayakta kalamadı, önde basamadı, ikili mücadelelerde kayboldu, oyunu yönlendirme işini beceremedi. Peki neden mi 6'yı haketti? Topun takımda kalmasına yardımcı oldu, birazcık topa basıp ayağı gören tek oyuncuydu orta saha göbeğindeki.

Emre Çolak : 6

Çabası nedeniyle hakediyor bu notu lakin oyunu tutmayı - ayağa oynamayı, gerektiğinde verkaçlara girmeyi öğrenmesi lazım. Her aldığı topla dikine uzun ara pas atmayı denedi. PES oynamıyoruz.


Nurettin Amrabat : 3

Diyecekler ki sen Amrabat'a takıksın. Efendim çok pozisyon üretti, ilk gol ortasından geldi de lelele.

Bakın canlarım; bu adam kaç top kullandı ben sayamadım. Kaç top kaybı var? Kaç etkili ortası var? Kaç kaleyi tutan şutu var? İlk yarı itibariyle Galatasaray'ın orta miktar Gençlerbirliği'nin iki katıydı - isabet sayısında (oranında demiyorum dikkat ederim ) Gençler üstündü. Son dakikada yaptığı kafakol ayrı bir yazı konusu olur. Etkisiz kaldıkça daha çok denedi, denedikçe daha çok top kaybetti. Kullandığı masif miktarda topun ikisinden gol çıkarsa bugün kahraman olacaktı. Çıkan tek gol Elmander ve Umut'un özel çabasıyla geldi. Ayrıca onun oynadığı kanadın sürekli olarak koridora, her kaptırdığı topun kontratağa dönüşmesinden bahsetmiyorum bile. 8 milyonu falan geçtim, şu haline Aydın'ı tercih ederim.

Hamit Altıntop : 7

Şimdi iki Hamit var. Birisi Eboue ile oynarken uyum sağlayamayan sürekli içe kat eden, Eboue'nin yapamadığı bindirmeler nedeniyle etkisiz kalan Hamit. Diğeri de Aydın girdikten sonra saman alevi gibi parlayan. Önünde bulduğu alanı pozisyonlara dönüştüren etkili bir Hamit.

İmdi ikinci Hamit'in kanadından yediğimiz üçüncü golü de unutmamamız lazım. Fiziksel olarak bir Eboue olmadığı için sallantıdaki savunma tandemini toparlayamıyor. Yine de şu sahada futbol aklı gösterebilen parmakla sayılabilecek oyunculardan biriydi. Daha da iyi olacağını umuyoruz.

Burak Yılmaz: 6

Attığı deparları ben atsam sahaya yığılır kalırdım herhalde, atamazdım da zaten. Bunlardan pozisyon çıkmamış olması kendi suçu olabilir - orta sahanın yetersizliği olabilir. Ama Umut girdikten sonra üretilen pozisyonlar bizi yanıltmasın - Burak kötü oynadığı için değil - takım Burak sahadayken daha farklı bir mantaliteyle oynadığı için üretken değildi. Bunu Burak'a yıkmak da bana acımasızlıkmış gibi geliyor.

Johan Elmander: 8

Orta sahası bu kadar üretkenlikten uzak, bu kadar temposuz bir takım nasıl gol atar sorusunun cevabını verdi.  Takım bugün aldığı puanı ve puanlar alabilme ihtimalini ona borçlu. Evet fiziksel olarak geçen sezonun gerisinde. Ama Hamit için söylediğim futbol aklı gösterebilen parmakla sayılabilecek oyuncu sınıfına o da giriyor. Azıcık daha hızlı olsaydı keşke diyorum bazen ama sonra İbrahim Üzülmez'in ünlü aforizması geliyor aklıma: "O dediklerini yapabilseydim Real Madrid'de oynardım."

Umut Bulut: 8

Çabalıyor, bazen anlamsız - bazen bize anlamsız gelen ama sonradan anlamsız gelen deparlar atıyor. Bunu ciğeri de kaldırıyor hani. Doğru yerde olmayı biliyor - top ayağına sakız gibi yapışmıyor. Bu takımın ideal forvetidir şu durumda, Burak kusura bakmasın.

Aydın Yılmaz: 6

Arka direk koşuları yapıyor son 5-6 maçtır dikkatimi çekiyor. Yetişemiyor toplara ama hep orada. Topsuz oyunu epey gelişti, Hamit'e çok güzel bir koridor açtı sağ tarafta. Ama Amrabat'ın kişisel şovu sağolsun topla pek oynama fırsatı bulamadı. İnanıyorum Amrabat'ın kullandığı topların yarısını kullansaydı en azından bir "ah" diyeceğimiz pozisyon çıkardı.

Albert Riera : 7

Bir adam bu kadar kısıtlı sürede, ama kaleci hatası ama savunma hatası, bir gole sebebiyet verip maçı döndürüyorsa, Maçın geri kalanında da sırıtmadan çabalıyorsa 7'yi hakeder arkadaş. 8 bile verebilirdim aslında da Elmander'e ayıp olurdu. Diyecek çok bir şey yok, bu çocuk da futbolu iyi biliyor - ama heyecanlı değil - istekli değil - top istemiyor, aldığında takımla beraberken bir şeyler yapabiliyor. Şaşılası da değil aslında, Albert hep bir takım oyuncusuydu, kendi şovunu yönettiğini ben görmedim henüz.


Geçen maçın notlarını unutmuşuz hemen onu da yazayım:

Nando Muslera : 7.5
Manu Eboue : 6.5
Cris : 3.5
Dany Nounkeu : 6
Albert Riera : 5
Hamit Altıntop : 5.5
Felipe Melo : 3
Selçuk İnan : 6
Emre Çolak : 5.5
Umut Bulut : 5.5
Burak Yılmaz : 5
Nurettin Amrabat : 5.5
Yekta - 
Sercan -

1 yorum:

Mustafa KANTARCI dedi ki...

Nando Muslera: 5
Manu Eboue: 6
Semih: 6
Dany Nounkeu: 5,5
Hakan Balta: 6
Felipe Melo: 5
Emre Çolak: 5
Amrabat: 5
Hamit: 6
Burak: 5
Elmander: 7
Umut: 7
Aydın Yılmaz: 5
Riera: 6