3 Eylül 2012 Pazartesi

Cris


Türkiye Ligi'nde hep ağır ama tecrübeli stoperler iş yapmıştır. Semih'in arkasını toparlaması için böyle bir oyuncuya ihtiyaç vardı diyeceğim ama dilim varmıyor. Ben açıkçası transferden hiç ama hiç memnun değilim. Son dakikada ancak bu kadar oluyor denecek belki - tatmin olmayacağım. Vegard Forren diye bir adam dururken -  Serdar Taşçı'ya yatırım yapılabilecekken - Kjaer gibi mühim bir adam da Wolfsburg'da mutsuzken Cris gibi 29 yaşında gördüğü zirve dahi yukarıda saydığım isimlerin şu anki seviyesinde olan bir adamı almak; Cris'le bir sezon için anlaşalım sonrasına bakarız demek - bilmiyorum benim içime sinmiyor.

Kızamıyorum - kızacak bir şey yok zira, tercihtir - ama içime sinmiyor. Dany de aynı şekilde sinmemişti - çok sağlam bassa da yere - inanılmaz hatalar yapıyor geldiğinden beri - Cris de şampiyonlar ligi için çok yavaş - kesinlikle ilk 11 oynayacak düzeyde değil. Bilemiyorum, Escude transferine oldukça benziyor - bu tarz transferlerden ben hoşlanmıyorum - elbet hoşlananlar da olacaktır.

Bu sezon Galatasaray transfer politikasında beni çok rahatsız eden bir durum var, ne yaparsak yapalım isterse oyuncunun potansiyel zirvesi hiç olmasın - ama alabileceğimiz kadar az risk alalım - bütün politika bunun üzerine kurulu. Bonservis vermediğin bir oyuncuyla (aksi açıklanırsa iyice sinirim bozulacaktır) 1 senelik sözleşme yapmak - bu oyuncunun tecrübeli olup defansı toplama ihtimali elbette kabul edilebilir bir argüman - lakin futbol yetenekli oyuncularla oynanıyor - ve savunmasını öne kuran bir takımın stoperlerinden biri Cris olamaz. Süper Lig kaldırır, Şampiyonlar Ligi kaldırmaz. Cris'in 4 sezondur sürekli oynayanı - kendine daha iyi bakanı - kariyeri boyunca daha hızlı - daha hırslı olanı Ujfalusi'nin bile Şampiyonlar Ligi'nin  kaldıracağına inanmıyordum - Cris'i hiç kaldırmaz. Melberg'in ne hallere düştüğünü hatırlatırım geçen sene. Cris, son yıllarındaki Zago profilinde bir oyuncudur. Savunmanızı arkaya yaslamazsanız olacakları düşünmek bile istemiyorum.

Ben bu transferden mutsuz ve umutsuzum. Bence yine Türkiye Ligi'ni kotarmak için yapılmış bir transfer.

Riera, Amrabat, Dany, listeye hoşlanmadığım bir transfer daha eklendi.

Çok samimi bir şekilde söylüyorum.

Umarım yanılırım ve kariyerinin hiçbir aşamasında bir Popescu olamamış Cris, bir Popescu etkisi yaratır.

Bu Popescu etkisi klişesi artık eskimeye başladı mı ne?

Cris'in ilk kafa golünde haha yanıldın bu sana kapak olsun diyecek ergenlere de selam olsun. O gollere ben de seviniyorum çocuklar ve Cris o gollerden atacaktır bu sezon. Lakin bu sezon Lyon ile max 10-15 maç görmesi muhtemel bir oyuncudan bahsediyoruz ki Lyon savunmasının da pek matah olduğunu düşünmüyorum.

Ha bir de şu var, madem Cris'i takım için yeterli görüyorsunuz ( ve madem Engin'i tutuyorsunuz - yani oyuncunun karakterini değil performansını ön plana koyuyorsunuz ) o zaman Servet'i niye bıraktınız?  (Servet'in bırakılmasının sonuna kadar arkasındayım ki bu apayrı bir konudur - sadece Cris, Servet'ten aman aman daha yüksek performans gösterecek bir oyuncu değildir benim nazarımda  )

2 yorum:

Adsız dedi ki...

cris - servet fantastik bir kıyas olmuş. süper bir adam değil ama akılda defansla ilgili en ufak bir transfer düşüncesi yokken, defansının en güvenlir ve tecrübeli adamı transferin kapanmasına 3 gün kala uzun süreli sakatlanmışken, avrupadaki liglerde transfer bitmişken, yapılan transfere hönkürmek biraz transfer şımarıklığı gibi geliyor bana. hazirandan beri kafanda stoper almak vardır ama tutar eylülde cris'i alırsın o zaman hakkın var ama şartlar ortada.

erk dedi ki...

1- Ujfalusi'nin sakatlığı transfer dönemi kapanmadan olmuştu.

2- Kjaer'le anlaşıldığı haberi bütün ajanslara düşmüştü ki gerçekten anlaşılması zor bir isim değil şu anda.

3- Cris-Servet kıyası sizde ekşi bir tad bırakıyor olabilir, lakin Servet'in bundan 3 sene önce ( aynı Cris gibi ) baş tacı edilmiş bir oyuncu olduğunu, efendi efendi oturmuş olsaydı takımda hala o günlerin hatrına, yaşlandı ama güven veriyor diye savunmada kalmış olabileceğini hatırlatırım size. Ne Servet abartıldığı kadar kötü bir oyuncu ne de Cris Şampiyonlar Ligi'nde oynayacak bir takımın ilk 11 stoperi. Dany hakkında bu blogda bir kötüleme yazısı okudunuz mu? Benim güvendiğim bir oyuncu değil ama tercihe saygı duyarım demişimdir en çok. Dany'ye çemkirmek transfer şımarıklığıdır - Cris transferine şüpheyle bakmak sadece rasyonel bir futbol izleyicisi olmaktır