12 Temmuz 2012 Perşembe

Amrabat


Beni tanıyanlar bilirler. Ben bu transfere en başından beri karşıyım.

Bir insan bir takımı neden tutar? O takım başarılı olduğu içindir bazen. Bazen sosyal çevresi yüzünden. Bazense o takımın kendini yansıttığına inanır.

Ben sanırım ikinci gruptanım, tepkisel olarak Galatasaraylı olmuştum Galatasaray'ın çok da başarılı olmadığı bir zaman diliminde, sonra gelen başarılara sevindim herkes gibi. Heyecanlandım. Ülkenin çehresi değişti, her köşede süpermarketler açılmaya başladı, sonra futbolun çehresi değişti... Pazar büyüdü, büyüdü, büyüdü...

Kayserispor yönetimindeki insanlardan hiç ama hiç hazetmiyorum. Aslına bakarsanız şu futbol dünyasında takdir ettiğim bir elin parmakları kadar adam var. Ama benim kulübümün bu denli çirkinleşmesini aklım almıyor. Transfer çalımı atmak için ilkelerini çiğnemek, takım içi dengeleri bozmak, OLABİLECEK EN VİZYONSUZ ŞEKİLDE, Shaqiri'ye Podolski'ye verilmeyen bonservisin daha fazlasının Amrabat gibi VASAT bir adama verilmiş olması.

Benim aklım almıyor.

Amrabat, düşük oyun zekası, istikrarsızlığı, fiziksel kapasitesinin yeterliliği ve daha çok pek çok sebepten dolayı kendinden beklenen sıçramayı yapamamış bir kanat oyuncusu ve dahası 25 yaşında. Bahsi geçen 10.5 milyon euro kendisine "sadece bonservis" olarak verildiyse, benim nutkum tutulur - susarım - sinirim bozulur ve Serkan Aykut Strikes Back derim sadece.

Hamit transferini bir yere kadar anlıyorum, kaldı ki ona da çok taraftar değilim. Hamit'e bu parayı bağlarken Melo'yla nasıl pazarlık yapacaksınız ki? Hadi yerli oyuncu kalitesini artırmak gerekiyor, piyasa'da o kalitede adam yok - dersiniz
derim anlaşamıyoruz sizinle ama - mantığınızı anlıyorum.

SADECE İNAT
SADECE ŞOV
nedeniyle
hiçbir sportif arkaplanı olmayan Amrabat transferi
Kapalıçarşı'da halı satar gibi oyuncu satan Hurma'nın büyük bir transfer başarısıdır.

Amrabat, Assaidi, Aissati, Afellay bunlar Kuzey Afrika'dan (genellikle fas) Hollanda'ya küçük yaşta gelmiş - yeni Robben olarak lanse edilmiş fakat vaad ettikleri potansiyeli gösterememiş
birbirlerine oyun tipi açısından klon gibi benzeyen 4 kanat oyuncusu.

Yetenekleri , oyun görüşleri çok benzer.

Aralarında en parlayanı Afellay oldu, zira oyununu biraz dönüştürebildi, o da bizim Amrabat'ı aldığımızda ÇOK DAHA düşük bir fiyata Barcelona'ya gitti ki orada da tutunamadığından gayet transfer edilebilir bir durumdaydı.

Assaidi aralarında en genç olanı idi, lakin ben onun da büyük bir oyuncuya dönüşeceğine inanmıyorum. İnanılmaz bencil, kafası yerde oynayan bir oyuncu aynı bu yazının bahsettiği Nordin gibi.

Aissati ne Ajax'ta ne PSV'de tutturabildi ki, Kayserispor onu Amrabat'ın yerine düşünüyordu devre arasında. Aissati 1 milyon euro'nun altında bir bedele maledilebilir bir oyuncudur ve Amrabat'tan neredeyse hiçbir eksiği yoktur.

Son olarak Amrabat, PSV'de tutunamayıp ülke futbolundan "sürülmüş" bu dörtlünün arasında iş ahlakı, disiplini, oyun görüşü en zayıf olanıdır.

Kayserispor'da yaptığı hangi iş bu miktarı - bu etiketi hakediyor

HİÇBİR fikrim yok.

Bu takım, devre arasında Shaqiri'yi benzer bir maliyeti pahalı bulup almadı.

Aynı takım, Podolski'yi geçen sezon başında bundan düşük bir maliyeti olmasına rağmen almadı ki

bu iki oyuncu önümüzdeki sezon Arsenal ve Bayern formaları giyecek muhtemelen şampiyonlar ligi'nde çeyrek final görecekler.

Elia, Amrabat'tan daha genç, bir o kadar sorunlu, ÇOK daha fazla potansiyelli

Juventus'a Werder tarafından ödenen bedel 5.5 milyon euro

Krasic, Amrabat'la kıyaslamak bile abzürd kaçacaktır. 7-8 milyon euro şu anki tahmini maliyeti

Assaidi, 3-4 milyondur taş çatlasa maliyeti, Amrabat'tan daha genç, daha potansiyelli, daha formda bir oyuncudur.

Gerekirse kanat oynayabilecek ve Amrabat'tan 10 kez daha futbolcu olan Borja Valero'nun maliyeti bundan farklı değil

HER ŞEYİ GEÇTİM

Jordi Alba'nın maliyeti 15 milyon euro

siz benimle

Dalga mı geçiyorsunuz?

İspanya milli takımının Amrabat'tan genç, ilk 11'de oynayan sol beki Barcelona'ya 15 milyon euro'ya transfer olurken Fas milli takımında bile banko olmayan Amrabat'a 10.5 milyon euro verilmişse eğer

bu vizyonsuzluk
basiretsizlik
ucuzluk
ve popülistliktir.

her şeyi geçtim
terbiyesizlik derecesinde bir müsrifliktir.

Mehmet Topuz transferine ne kadar güldüysem
bu transfere bir o kadar
belki de daha fazla üzülüyorum.

Mehmet Topuz sadece bu ülkede o kadar para ederdi.

Amrabat, bu ülkede bile bu kadar etmez.

Resmi açıklama editi: Maliyet 8.6 milyon euro imiş. Oyuncunun yaptığı indirimi maliyet ucuzlaması olarak açıklamak, Elano'nun satışından 10 milyon kazandık demeye benziyor bana kalırsa. Sadece ilk sezon yapılan indirimi maliyet düşüşüne yazabiliriz ilk etapta o halde 8 milyon euro civarı bir bonservis maliyetinden bahsedebiliriz ki yukarıda söylediklerimin hala arkasındayım. Hasan Şaş benzetmelerini çok isabetli bulmakla beraber, Hasan Şaş'ın transfer edildiği dönemdeki döviz kuru ve futbol ekonomisi ile şu anki durumun bir olmadığını tüm yazarlara ve okuyuculara hatırlatmakta fayda var. Rus kulüplerinin Anzhi dışında transfer yapamadığı, piyasanın dip noktasını gördüğü bir sezondayız.

Amrabat transferinin fırsat maliyeti; Xerdan Shaqiri veya muadili bir oyuncudur. İki oyuncunun kariyer gelişim çizgilerine bakıp 4 sene sonra bu transferi tekrar yorumlamak isterim. Umarım ben yanılırım.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Kesinlikle katılmıyorum.

Birincisi Amrabat'ı sanırım hiç objektif bir gözle izlememişsin. Veya Kayseri'deki gibi takılacağını sanıyorsun.

İkincisi Barcelona veya onun gibi üst düzey Avrupa takımlarının ödediği para ile seninki tabiki farklı olacak. Adamlar seni tercih etmiyor çünkü. Sen Alba'ya 20 versen gelir miydi acaba?

Yüzüm burada lig başlasın Amrabat'ı görelim konuşalım..

Hakan

WarBlood dedi ki...

Yorumlarınıza saygı duyuyorum ancak şöyle bir durum var.Amrabat üzerinde bu kadar ısrar edilmesinin nedeni sadece yönetimin popülizmi değil bence.Bilindiği üzere Fatih Terim Amrabat'ı ciddi şekilde istedi.Olaya bir de bu açıdan bakmak gerek.Bonservis bedeli bana görede pahalı,ama dediğim gibi Fatih Terim istemese bu transfer olmazdı...

erk dedi ki...

Karşıt fikirlere her zaman saygım var. O yüzden argümanları birer birer cevaplayacağım öncelikle Adsız'ın eleştirisini ele alalım:

Amrabat'ı objektif gözle seyretmemek için ne gibi bir sebebim olabilir? Hollanda futbolunu senelerdir elimden geldiğince ve Türk futbolunu da yakınen takip ediyorum. Zira bu işimin de bir parçası. Kayserispor'lu arkadaşlarınıza sorun onlar size Amrabat'ı daha iyi anlatacaktır. Amrabat, oldukça yetenekli lakin bu yeteneklerini kariyerinin HİÇBİR aşamasında verimli kullanamamış oyuncusu ve dahası 25 yaşında. Bir oyuncunun futbol karakteri 25 yaşından sonra ne kadar değişir? O konuda şüpheliyim.

Bir Galatasaray taraftarı ve Kayserispor takımının gözlemcisi olarak Amrabat'ı objektif gözlemlemek için çok sebebim olduğu gibi olaya bir taraftar olarak bakmamak için sebeplerim var.

Argümanın ikinci kısmına gelince. Ben müneccim değilim, zarlarım - fal taşlarım yok. Ama Amrabat'ın oyun karakterinin değişeceğine dair HİÇBİR veri yok elimizde. Fatih Terim'e duyulan bu dipsiz güveni ben anlamıyorum. Engin Baytar, Trabzon'da ne oynuyorsa onu oynuyor işte, Kazım'dan da keza ekstra bir performans alınmadı. Engin'in parlamasındaki tek sebep takım iskeletinin ona disiplinsiz oyununu sergileyeceği bir zemin hazırlamış olmasıydı ki, Amrabat'tan çok daha farklısını beklemiyorum.

İkinci eleştirinize gelince, katılmıyorum. Amrabat'ı Kayserispor 1 milyon euro'ya getirdi. Alba'yı alamayabilirsiniz ama Elia'yı Krasic'i pekala getirebilirsiniz. Hadi bunları alamadınız dünya Amrabat seviyesinde kanat oyuncusu kaynıyor. Stoch'un maliyeti Amrabat'ın yarısı idi. Daha ne diyeyim? Vladimir Weiss'i getirmek bu kadar mı zor mesela?

Her şeyi geçtim sezon ortasında yaşanan Podolski ve Shaqiri örnekleri kusursuz örneklerdir kanımca. Oturun sakince düşünün ve bana Amrabat'ın bu iki oyuncunun herhangi birinin seviyesinde olduğunu söyleyin.

Bahsettiğimiz oyuncuyu PSV, 1.1 milyon euro'ya bırakmıştı.

Zaten böyle düşünüyorsanız tartışacak bir şeyimiz yok.

Şampiyonlar Ligi başlasın, Amrabat'ı görüp konuşalım. Bahsedilen meblağları Türkiye Ligi için bağlamıyorsunuz bu tip oyunculara.

Ben Amrabat'ın Şampiyonlar Ligi seviyesinde bir kanat oyuncusu olduğunu düşünmüyorum. Öyle olacağına inanılıyordu, lakin başaramadı.

Bu son şansı olduğu için daha motive olacaktır, ama bence "bir Shaqiri" değil.

erk dedi ki...

@Warblood sizin eleştirinize gelince.

Öncelikle üslubunuzun inceliği için teşekkür ederim. Pek sık rastlanmıyor bu tarz yorumlara.

Elbette teknik direktörün isteğine önem verilmesine saygı duyarım. Ama Fatih Terim geçen sezon devre arasında Shaqiri'yi de çok istedi. Benim tepkim, devre arasında gösterilmeyen vizyonun, transfer sezonunun sonunda böyle radikal bir hamleyle telafi edilmeye çalışılmasında.

Hoilett'in bonservisi elindeyken, ondan çok da fazla bir artısı olmayan Amrabat'a bu paranın bağlanmasını benim aklım almıyor. Bahsi geçen "indirim" yapıldıysa da almıyor. Kayserispor yönetiminden ve yönetimin maşası olan taraftar gruplarından ne kadar hazetmesem de, bir Kayserispor taraftarı olarak olaya bakın, kariyeri bitme noktasına gelmiş bir oyuncunun üzerine takımınızı kurup oyuncuya kendini göstereceği bir ortam kuruyorsunuz. Oyuncudan daha sportif başarı anlamında bir geri dönüş bile alamadan, oyuncu gitmek istediğini söylüyor.

Amrabat'la en iyi senaryo'da dahi, (keşke öyle olsa) iyi geçen bir Şampiyonlar Ligi döneminin ardından, benzer sorunları yaşamayacağımızı kim taahhüt edebilir? O yapılan dört yıllık indirimin bir yıl sonra maaşına yapılan %100'ün üzerinde bir zamma dönüşmeyeceğini? Ya da gitmek istemeyeceğini bize kim taahhüt edebilir?

Açıkçası Amrabat'a ederinin çok üzerinde para verilmiştir. Ben Podolski transferinde maddi nedenlerle veto koyan Terim'in şu şartları onayladığını sanmıyorum.

Yani çok da zor değil Amrabat gibi adamlar bulmak, sözleşmesi elinde Salomon Kalou'ya sezonluk 4 milyon bağlasanız yine daha ucuz oluyor.

Adsız dedi ki...

Öncelikle adsız değilim adım önceki yazımın sonuna da yazdığım gibi Hakan.

Sonra.. Eğer dediğiniz gibi objektif olarak izlediyseniz daha kötü çünkü demek ki futboldan pek anlamıyorsunuz.

"bir Shaqiri değil" : Shaqiri Bayern Münih'te oynuyor hocam bunu anlatmaya çalışıyorum işte B.Münih'in aldığı adamı sen niye alamadın diye kızılır mı?

"Dünya Amrabat seviyesinde kanat oyuncusu kaynıyor." : :D:D Hangi dünya o?

Amrabat coştukça buraya yorum yazacağım. Konuşmaya devam ederiz..

Selamlar

Hakan

Adsız dedi ki...

30 izleyicisi olan bir blog yazarının yazısına "beni tanıyanlar bilirler" diye başlaması ??

Adsız dedi ki...

Hoşuna gitmeyen yorumları yayınlamıyor musun? Blogunun neden bu kadar başarısız olduğu açık.

Hakan

Adsız dedi ki...

amrabat'ın müthiş bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum mesela bir keita değil. (hoş keita da kusursuz bir oyuncu sayılmaz bu da ayrı bir şey) . ama mesela stoch demişsiniz de bence amrabat stoch'tan kesinlikle daha iyi bir oyuncudur. -zaten stoch da 9 milyon euro bonsrvisle geldi (her ne kadar fenerbahçe 6 falan dese de ilk rakam buydu bence sonradan manipüle edildi bu)-. stoch acayip istikrarsız, fizik gücü olmayan, maç içinde sürekli kaybolan bir var bir yok bir oyuncu. amrabat ın kuvveti süper çok sağlam basıyor, dayanıklılığı da öyle, güçlü ciğerleri var. stoch kadar hızlı stoch kadar teknik orası net. stoch bir tek belki topa daha iyi vuruyor ama sürekli zorlayan bir adam, daha istikrarlı konsantre bir adam büyük takımlar için her zaman daha iyidir. amrabat ın oyun görüşü de bencil olsa bile caner erkin adlı organizmanınki gibi lanse edilmemesi lazım, aslında oyun zekası da bencilliği dışında gayet yerinde.

amaa.. en önemlisi şu bence. ne müthiş transferler ne tartışmasız gözüken adamlar gördük biz. misimovic ve lincoln mesela arda turanın galatasaraydan gidişi gibi, gönderilen değil, alınan bir isimin öznesi olduğu transferlerdi. yani lincoln de misi de takımları için hala gelecekte yeri ve önemi olan, key player'lar idi. bu iki oyuncunun salt transferi ele alındığında, kimse ağzını açıp bir şey diyemezdi, ikisi de formunun zirvesinde, kendini milyon kez kanıtlamış çok üst düzey futbolculardı.

peki o kadar yatırım, maliyet, sonuç itibariyle bir başarıszlık, ondan öte "hayal kırıklığı" , beklenilen çok farklısı bir durum ortaya çıkmadı mı?

keza elano mesela. aynı şekil. takımdaki bütün oyuncuların üstünde seviyesi olan bir adam değil miydi? 7,5 milyon bonservis hiç haksız bulunuyor muydu, sen buluyor muydun? hayır kesinlikle. sonuç ne oldu peki?

bütün bu transferlerin sonuç itibariyle bir ortaklığı oldu hepsi beklenenden uzak bir gidişat seyredip buradan ayrıldılar. şöyle bir dönüp bakarsan, bu durum için söyleyebileceğin yorumun, analizini edebildiğin neden nedir? bu oyuncular türkiyeye uyum sağlayamadı. doğru mudur? bir sebeptir en azından. çok bariz. nitekim 3'ü de müthiş fizik yetersizliği olan, tarz olarak uzak oyunculardı. buraya adaptasyon sürecinde bu negativiteler de üstüne eklenince olumsuz bir sonuç alındı.

şimdi çok uzun oldu ama, amrabat a geliyim. bu adam 1,5 yıldır kayseri'de. sorsan yöneticisine hocasına, taraftarına; çok çok az kişinin ağzından duyarsın " başarısız, olmadı , kötü topçu" gibi lafları değil mi? sen de diyorsun adamlar tek bu adamın üzerine sistem kurmuşlar. e şimdi, adam burada 1,5 yıl oynamış böyle bir izlenimi, kaynaken iyi bir futbol başarısı olmuş. yani adaptasyon sürecini halletmiş bir adam, ekstradan bir şüpheye yer bırakmıyor bu konuda, minimum oynayacağı top kayserispordaki kadar olacak, bundan büyük oranda emin olabiliyoruz, budur bahsettiğim. misi için elano için bunları diyemiyordun. keza podolski gelse, şakiri gelse yine diyemeyeceksin. weiss için 'hiç' hele yani, dos santos'ta olduğu gibi aynen.

bu açıdan bakıldığında, çok kere "tamamen" boşa giden 7-8 milyonluk transferlere nazaran en azından oynayacağı top belli, seviyesi belli.

bence bu önemli bir nokta olmuştur karar noktasında. hak payı da yüksektir benim nazarımda.

ayrıca devre arasındaki mantalite ile şimdiki mantalite arasındaki sana göre "tutarsızlık" da bana göre şöyle bir mazerete sahip, şu anda çok daha güçlü bir bütçemiz, güçlü bir elimiz var. şampiyon olduk, cl'ye katılıyoruz, ligden cl 'den kafadan 50 milyon euro kazancımız var, kombine satışları vs mali olarak kesinlikle çok daha iyi durumdayız o tarihe göre. bunun etkisi olmuştur, yukarıda bahsettiklerimin yanında bir de.

saygılar...

Mustafa KANTARCI dedi ki...

Vakit darlığı sebebi ile yorum kontrolleri biraz gecikmeli yayınlandı, kusura bakmayın lütfen.

İşimize gelsin veya gelmesin tüm yorumlar yayınlanır, sadece küfür / ırk & mezhep aykırılıkları vb. genel kurallara ters düşen yorumlar yayınlanmaz.

30 izleyici bizim için önemli, en azından 30 kişi var, ya hiç olmasaydı? Şaka bir yana kayıtsız kullanıcı sayısı oldukça fazla.

Teşekkürler ve selamlar...

erk dedi ki...

Sevgili Hakan,

Yorumları onaylayan ben değilim, öyle bir yetkim yok. Yorumlar burada yayınlandığı zaman cevaplıyorum sadece. Benim bu blogdaki yazılarımdan ibaret olduğuma nereden yola çıkarak vardın, gerçekten hiçbir fikrim yok. Sanırım saldırmak istiyorsun, kendi varlığını bu "başarısız" blogda kanıtlamak istiyorsun. Keyfin bilir.

Shaqiri örneği neden iyi bir örnektir? Çünkü Shaqiri transferine Galatasaray Bayern'den 6 ay önce girmiştir. Galatasaray, Basel'den oyuncu alamayacaksa dükkanı kapatıp gidelim zaten.

Aissati'yi aldı Gaziantep bedava'ya; oturun ve seyredin seneye o adamı. Elia gitti Werder Bremen'e tutarsa oturup seyredin onu. Kalou Lille'e gitti bedavaya, otur seyret önümüzdeki sezon onu. Bu adamların her biri Amrabat'ın yarı-fiyatına veya aşağısına mal edildiler.

Amrabat'ı kaç kere seyrettiniz. Ne kadar alıcı gözüyle baktınız bilmiyorum. Şota'nın açıklamalarını okuyun: Amrabat küçük maçlara konsantre olamayan bir oyuncu, ona bu konuda çok telkinde bulundum ama dinletemedim, umarım Galatasaray'da değişir.

Amrabat PSV'de yapamamış bir oyuncu. 25 yaşında bir oyuncu. Kayserispor'daki HANGİ PERFORMANSI Shaqiri veya Podolski seviyesinde bir bonservisi hakeder?

Sorulması gereken soru budur.

Benim futboldan anlamıyor olabilirim, ama sizin kullandığınız ürünlerin özelliklerini, muhtemelen bakıp da buraya ama o oyuncu böyle diyip geldiğiniz dataları ben yazıyorum.

Amrabat'ı kaç maçta seyrettiğinizi
Geçen sene kaç başarılı orta yaptığını
Top kaybetme oranını
PSV'de ve akabinde gittiği takımlarda gösterdiği başarıyı

gelip burada bana "olgularla" anlatırsanız

işimi size devredeceğim.

Shaqiri'yi Stoch'u Elia'yı geçtim

Olcan, Amrabat'tan daha verimli bir oyuncudur. İstatistikle sabittir. Daha az sorun çıkarır, daha çok yönlüdür, Türk statüsünde oynamaktadır.

Galatasaray, bu oyuncuya 4 milyon euro vermemiştir.

Daha yetenekli demiyorum, dikkatinizi çekerim. İnsanların kafasında farklı futbol fikirleri olabilir, her oyuncu her futbol fikrine göre iyi olarak kabul edilemez. Ama Amrabat gösterişli oyunu bir yana, verimli bir oyuncu değildir.

Skorer değildir, ortaları çok isabetli değildir, adam eksilttikten sonraki ikinci adımı çok yavaştır.

Beşiktaş maçını oturun tekrar seyredin. Attığı çalımların ardından ne üretmiş bir bakın.

Hak vereceksiniz.

Amrabat Galatasaray'da ama başarılı olur ama olmaz. Bilemem.

Ben Hasan Şaş seviyesinde bir oyun bekliyorum açıkçası. Bazı maçları alıp gidecek, bazen de bizi çıldırtacak atamadığı, atmadığı paslarla.

Lakin, Amrabat, hiçbir dünyada 8 milyon euro etmez. Bu gerçek değişmeyecek.

Amrabat seviyesinde oyuncu kaynıyor dünya. Evet, bakmayı bilene.

Kagawa örneğini verip, ama bizim scout'umuz yok masalını dinlemeyle - Ribery örneğini getirmeyle uğraşmayacağım. Çok daha yakın bir örnek size. Fas milli takımının yıldızı:

Zakarya Labyad, PSV'den Sporting'e bedavaya geçti.

Açın olimpiyatları seyredin. Amrabat'ın takım arkadaşı kendisi.

erk dedi ki...

@Adsız

Söz konusu oyuncularda zarar yarı yarıya idi. Katılıyorum bu tarz transferlerin de risk taşıdığı konusunda. Ama büyük başarılar için bazı riskleri almak gerekiyor: Hagi ve Popescu gibi.

Kaldı ki Amrabat transferinde alınan risk yukarıda sayılan isimlerden az değil:

Şöyle ki Amrabat size vasat bir performans verdiği zaman onu elinizden çıkarmak istediğinizde oyunun tanınırlığı nedeni ile zorlanacaksınız. PSV'nin 1.2 milyona elden çıkardığı bir oyuncudan bahsediyoruz sonuçta ve bu oyuncuya siz 2 sene yatırım yaptığınız takdirde yaşı 27'yi bulacak. Lakin Shaqiri, Dos Santos gibi adamlar illa ki kulüp bulabileceğiniz yatırımınızın bir kısmını kurtarabileceğiniz adamlar.

Haklı olduğunuz yanlar yok da değil, lakin yatırımın gerçekten çok yüksek miktarlara ulaşan maliyeti - bu haklı yanları
"bence" gölgeliyor.

Umarım haksız çıkarım.

Adsız dedi ki...

@erk;

doğrusunu söylemek gerekirse ben de fazla buluyorum 8 rakamını aslında. ama olumlu argüman olarak amrabat ın performans olarak az riskli bir transfer olmasına inanıyorum. yoksa ben olsam 5 milyon eurodan fazla vermezdim mesela sanırım. ama yani demek istediğim şu ki, illa takıma katkı sağlayacak bir isim, illa ki belli bir seviyenin üstünde olacak bir isim.

misal şöyle diyeyim antep in aldığı aissati galatasaraya gelseydi kesinlikle daha belirsiz daha riskli bir transfer olacaktı(para açısından konuşmuyorum performans açısından diyorum)hem bu ülkeyi bilmeyen bir adam, ilk evre adaptasyon dönemine denk gelecek -ki bu son dönem galatasarayında kilit bir mevzu, gelen 10 yabancının 9unun tutmadığı bir dönemi atlattık daha yeni, o yüzden türkiyeye biraz ayak uydurmuş olmak müthiş bir avantaj sağlıyor - , hem de amrabat kadar fizikli, güçlü bir oyuncu değil, ki bu da hayat memat meselesi oldu artık buraya gelen oyuncular için.

erk dedi ki...

Haklısınız fizik güç oldukça önemli. Bu anlamda Kalou veya Hoilett gibi bir hamle düşünülebilirdi sadece.

Yani Elmander üzerinde de bir takım insanların şüphesi vardı lakin o profesyonellikte, o fizik güçte, o kadar futbolu bilen bir adamın başarısız olması mümkün değil. Keza Keita'nın da fiziği bu ligin üzerindeydi, oynayabileceği en iyi oyunu oynamasa da belirli bir katkı verdi, aynı Fenerbahçe'nin şu anda Kuyt'tan aldığı katkı gibi.

Demem o ki, bahsettiğiniz 5 milyon barajına bu tarz bir yatırım yapılabilirdi. Adaptasyon konusunda bir yere kadar katılıyorum, şöyle ki Amrabat Galatasaray'dan çok daha farklı bir düzenden geliyor ve oynadığından çok daha farklı bir rol oynayacak. Bu ciddi bir adaptasyon gerektiriyor. Elbette ülke şartlarına, ligin sertliğine alıştığı söylenebilir ki bu konuda sonuna kadar hak veriyorum.

Bir de şu var: Biz aldığımız oyuncudan bizi Şampiyonlar Ligi'nde taşımasını mı bekliyoruz yoksa Türkiye Ligi'ni domine etmesini mi?

Bence ikincisi için Amrabat (maliyet bir kenara) gayet iyi bir hamledir. Lakin yazının genelinde eleştirdiğim vizyonsuzluk Şampiyonlar Ligi arenasındaki yeterliliğine ikna olmadığımdandır.

Hasan Şaş da sevdiğim bir oyuncu idi, fakat beni çıldırttığı Şampiyonlar Ligi maçlarını saymakla bitiremem.

Galatasaray'ın şu durumda - bunca yatırıma rağmen, "HALA" sahada dikine adam geçebilecek, sıfıra inebilecek bir oyuncusu yok. Bence işin biraz da bu yönünü sorgulamak lazım.

Adsız dedi ki...

haklısınız, hele melo da gelmeyecekse şu anda cidden şampiyonlar ligi için yetersiziz bence. bu da geçen senenin şampiyonu takım koca transfer sezonunda tr şamp. iddiası olan bir takımı tr. şamp. iddiası olan bir takımdan öteye götüremiyor, şampiyonlar ligi seviyesine getiremiyor demek. bu ciddi vizyonsuzluk.